Ekstremløberen af Jacob Juul Hastrup

Køb Ekstremløberen billigt her

Det er altid med blandede følelser når jeg afslutter en god roman, for jeg vil helst ikke slippe den hovedperson i historien, som jeg efterhånden kender så godt. Det at afslutte en god løbebog er lidt anderledes end at blive færdig med f.eks. en velskrevet krimi, for hovedpersonen i løbebogen er af virkelig kød og blod. 


Jeg er netop blevet færdig med Jacob Juul Hastrups selvbiografi om ekstremløb på godt og ondt. Selvom min erfaring med ekstremløb er begrænset, så kender jeg til den restløshed og den grænsesøgende adfærd, som Jacob beskriver nærværende i hans biografi.
En god løbebog skal motivere mig og minde mig om hvorfor jeg er løber. En rigtig god løbebog skal lære mig nyt om løb og hjælpe mig til bedre at forstå de anstrengelser jeg vælger at påføre mig selv for at mærke at jeg lever. "Ekstremløberen" er det hele og mere til.


Der findes ikke ret meget løbelitteratur derude og slet ikke på dansk. Det er en skam, for der findes en masse historier som Jacobs der mangler at bliver fortalt.

Køb Ekstremløberen billigt her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar